W dniu 24 kwietna w Centralnej Bibliotece Rolinczej w Warszawie odbyła się uroczysta gala z okazji 60 lecia TPPCH. Wystąpiła pieśniarka  chińska Shi Lee, która wykonała pieśni bazujace na kalsycznej poezji chińskiej. W drugiej części wydarzenia wystąpił prof Mikołaj Moroz, który wykonał pieśni polskie. Około 160 osób uczestniczących w wydarzeniu oklaskiwało występ. Wśród gości na sali pojawili się  politycy i przedstawiciele świata biznesu.

Zobaczcie relację z tego wydarzenia:

 

SHI LE 
Shi Le jest wybitną młodą chińską śpiewaczką, założycielką Chinese Poetry and Music Culture (PMC) oraz Dyrektorem Artystycznym Poetry Music Cultural Media (Beijing) Co., Ltd. 
W 2002 roku ukończyła studia na Wydziale Muzyki w People's Liberation Army Academy of Art, a następnie, w 2011 roku studia podyplomowe w Minzu University of China. W 2018 roku ukończyła studia doktoranckie pod kierownictwem pani profesor Eugenii Rozach uzyskała tytuł doktora na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Uniwersytetu Fryderyka Chopina w Warszawie.  Talent wokalny Shi Le ujawnił się już w dzieciństwie, w 1996 roku została przyjęta do zespołu artystycznego. Przez przeszło dziesięć lat należała do Zespołu Opery Politycznej w Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej, gdzie zyskała miano „wojskowego skowronka”. Artystkę cechuje jedwabista barwa głosu, wyjątkowy zmysł muzyczny, wyczucie oraz gruntowne przygotowanie wokalne.

Shi Le jest znana z wyrafinowanego łączenia stylów klasycznych i talentu scenicznego. Swoją przygodę z pieśnią artystyczną rozpoczęła w 2012 roku i konsekwentnie rozwija się w tym kierunku. W ostatnich latach była zapraszana do występów symfonicznych, operowych oraz na koncerty z wieloma słynnymi orkiestrami symfonicznymi zarówno w Chinach, jak i za granicą, m.in. w National Centre for the Performing Arts, Meng Minwei Concert Hall w Qinghua University, Beijing Concert Hall, Poly Theatre, Shanghai Oriental Art Center, Xinghai Concert Hall w Kantonie, Chinese Cultural Center w Berlinie. 
Latem 2017 roku Shi Le odbyła solową trasę koncertową z repertuarem chińskiej pieśni artystycznej w Pekinie, Szanghaju, Kantonie i Henanie. Spotkała się z dobrym przyjęciem publiczności i znawców muzyki. Shi Le udzieliła również wywiadu, a jej zdjęcie znalazło się na okładce miesięcznika  Art of Singing wydawanego przez Chinese People's Music Publishing House.

Zdobyte nagrody i wyróżnienia: srebrny medal 6 edycji Military MV Competition (grupa profesjonalna) w 2004 roku; srebrny medal w pierwszej edycji krajowego konkursu wokalnego uniwersytetów artystycznych „The Chinese Peafowl Award” w 2009 roku; w 2010 roku zdobyła złoty medal w konkursie Rome International Music Competition (sekcja chińska) w Hong Kongu, a w 2011 roku zdobyła najwyższe wyróżnienie Award of Excellence w 14 edycji Konkursu dla młodych chińskich wokalistów - Chinese Youth Singer Contest.

Dzieła reprezentatywne: The Phoenix Croons for Love, Farewell Song, A Praise of Our Forever Love, An Accusing Poem, Yue Chu, Tao Yao, Facing the Sea with Spring Blossoms, etc.
Albumy: The Phoenix Croons for Love (2016); My lover sends me sunflower (2017), and "Tao Yao”(2017)
 

Prof. Mikołaj Moroz
Tenor
Wykłada śpiew solowy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W uczelni tej pracuje o 1997 roku. 
Wykładał również w Keimyoung University w Korei Południowej oraz na Uniwersytecie Mickiewicza w Poznaniu i na Uniwersytecie Zielonogórskim jak również Akademii Muzycznej w Białymstoku.
W operze debiutował w 1988 roku w Szczecinie. Śpiewał w Operze Wrocławskiej i Bałtyckiej w Gdańsku. Od 1990 roku występował w wielu krajach Europejskich na scenach operowych Paryża, Wiednia, Hamburga, Freiburga, Brukseli, Samur, Valencji, Alicante, Berlina, Sieny i wielu innych. Ma na swoim koncie pierwszoplanowe role w operach  Giuseppe Verdiego:  Traviacie, Balu Maskowym, Falstaffie, śpiewał wiodące role w operach Donizettiego: Córka Pułku, Anna Bolleyn, Napój miłosny. Występował w większości tenorowych ról mozartowskich. Bardzo często realizował kontrakty na role w operetkach Straussa, Lehara i Kalmana. W sumie zaśpiewał ponad 50 ról operowych i operetkowych w ponad 700 spektaklach na deskach kilkudziesięciu teatrów. 
Od roku 1996 do 2004 był dyrektorem pierwszego w Polsce prywatnego teatru muzycznego: Polski Teatr Muzyczny – Warszawska Scena Operowa, w którym reżyserował po polsku i niemiecku spektakle operowe i operetkowe wcielając się również w rolę producenta i menagera.
Jego przeszłość i dzień dzisiejszy to działalność kameralna i koncertowa. Wystąpił w ponad 500 koncertach kameralnych i oratoryjnych.   
Obecnie jest kierownikiem studiów doktoranckich w języku angielskim oraz studiów podyplomowych na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

 

SZYMON KOWALCZYK - pianista.
Urodzony w Warszawie.
W 1982r. ukończył z podwójnym wyróżnieniem Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie fortepianu mgr Marii Niemiry.
W latach 1982 - 1987 studiował w warszawskiej Akademii Muzycznej
im. Fryderyka Chopina w klasach: fortepianu prof. Reginy Smendzianki i kameralistyki fortepianowej prof. Macieja Paderewskiego.
Dwukrotny laureat Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Usti nad Łabą w Czechosłowacji: w roku 1977 III nagroda, w roku 1979 nagroda IV.
 W latach 1978 - 1982 stypendysta Wojewódzkiej Komisji Stypendialnej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
W latach 1983, 1984 i 1985 stypendysta Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W roku 1990 stypendysta Ministra Kultury i Sztuki.
Koncertował m.in.:
- we Francji (Lyon 1981r., Paryż 1989r.)
- w Anglii (Londyn 1990r.)
- we Włoszech (Rzym 2010r.)
- z Orkiestrami Symfonicznymi: Filharmonii Lubelskiej i Koszalińskiej.

Wielokrotnie nagrywał dla Polskiego Radia i Telewizji.
Od 1992r. etatowy pianista - korepetytor na Wydziale IV (wokalno - aktorskim) Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Od roku 1991 prowadzi klasę fortepianu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie.
W maju 1997r. wystąpił w premierowych przedstawieniach opery "Chopin" Giacomo Orefice w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, jako Chopin - pianista.
W latach 1998 - 1999 pracował w Radiu Classic jako prezenter antenowy. W roku 2013 wraz z Barbarą Żarnowiecką - sopran nagrał płytę "Polska liryka wokalna na Boże Narodzenie" z kolędami i pastorałkami w opracowaniu:  Zygmunta Noskowskiego, Stanisława Niewiadomskiego i Witolda Lutosławskiego. Płytę wydała firma fonograficzna DUX.

 

Natalia Pawlaszek- urodzona w 1990 r. w Bystrzycy Kłodzkiej. Jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej im. W. Lutosławskiego w Nysie w klasie fortepianu mgr Lucyny Dąbrowskiej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie kształciła się pod kierunkiem prof. B. Kawalli oraz prof. Ewy Pobłockiej.
    Brała udział w licznych konkursach jako solistka i kameralistka, uzyskując wysokie lokaty, m. in. I miejsce (1999, 2000) i Grand Prix (2001) na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Bystrzycy Kł., dwukrotnie finalistka Konkursu Radia Bis w Warszawie, I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Paryżu w duecie fortepianowym z siostrą (2000), I miejsce (w duecie) i I medal (solo) na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Rouen- Francja (2001), II miejsce na Konkursie im. J. S. Bacha w Opolu (2001), Tytuł Laureata i Nagroda Specjalna na XIII Mazowieckich Przesłuchaniach Chopinowskich w Sochaczewie (2005), III miejsce na II Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku (2006), I miejsce- w duecie fortepianowym- na VIII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. J. Zarębskiego w Izabelinie (2008), III Miejsce (trio fortepianowe) na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych w Warszawie (2009). Koncertowała w wielu polskich miastach, a także w Niemczech, Austrii, Czechach, Bułgarii, Francji oraz dwukrotnie (2010, 2011) na Ukrainie, gdzie miała przyjemność występować m. in. w Filharmonii Lwowskiej pod batutą Wołodymira Sywochipa. Natalia Pawlaszek była wielokrotną stypendystką m. in. Agrafki Muzycznej i programu "zDolny Śląsk". Ponadto uczestniczyła w licznych kursach muzycznych, gdzie miała zaszczyt pracować pod kierunkiem m. in. A. Tatarskiego, W. Obidowicza, w. Andrzejewskiego, K. Popowej-Zydroń, Sz. Esztenyi, W. Nosiny, A. Wodnickiego, A. Orłowieckiego. W lutym 2013 r. brała udział w Mistrzowskich kursach Festiwalu Witolda Lutosławskiego Łańcuch X w Radziejowicach, gdzie wraz ze śpiewaczką pracowała pod okiem M. Nosowskiej oraz J. Rappé. Również w 2013 r. uczestniczyła w projekcie European Liedforum w Wilnie, gdzie kształciła się pod okiem wybitnych artystów m.in. z Litwy, Rosji, Niemiec i Włoch. Nagrywała w Studiu im. W. Lutosławskiego PR oraz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
    Od 2015 r. uczestniczka Akademii Operowej- Programu rozwoju młodych śpiewaków i pianistów przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, gdzie doskonali swój warsztat wśród takich artystów sztuki operowej, jak Izabela Kłosińska, Eytan Pessen, Anna Marchwińska, Jerzy Marchwiński, Olga Pasiecznik, Neil Schicoff. W 2017 r. brała udział w projekcie „O Królestwie Dnia i Nocy”- adaptacji opery „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta, skierowanej głównie do dzieci i młodzieży, gdzie na fortepianie realizowała partię orkiestry. Spektakl w reżyserii Bożeny Bujnickiej został bardzo dobrze przyjęty i wszedł do repertuaru Teatru Wielkiego – Opery Narodowej na sezon 2017/18. 

Sponsorami wydarzenia były firmy: Chipolbrok, New Z.C., kancelaria Squire Pantton Boggs i MIni So.